En aften i kreativitetens tegn

Onsdag aften havde vi samlet 35 skønne medlemmer hos PROMUS i Aarhus til et netværksmøde med fokus på at lave forretning indenfor de kreative erhverv, og hvordan kreativitet og forretning kan følges ad.

Til det formål, havde vi lavet et samarbejde med Knowtheirname, som stod for lokalet hos PROMUS samt snacks, kaffe og kolde øl. På programmet var to spændende oplægsholdere, som hver især fortalte deres iværksætterhistorier indenfor musik og branding; sanger og forretningskvinde Tine Fris fra Postyr Project samt stifter og medejer af Knowtheirname Rasmus Hamann.

 

“Du må aldrig starte en virksomhed, for så kan du ikke få dagpenge”

Ovenstående var den anbefaling, Tine Fris havde fået med sig fra musikkonservatoriet, hvorfra hun er uddannet. Så da hun sammen med 3 andre sangere fra koret Vocal Line besluttede sig for at ville begynde at tjene penge i deres vokal-sanggruppe Postyr Project, skulle der en del overvejelser til, før de dog valgte at stifte en virksomhed på trods af anbefalingen. Med til Tines inspirerende historie om en barndom og ungdom som iværksætter drevet af passion for musikken, hørte blandt andet en masse overvejelser omkring det at stifte en virksomhed – og at stifte den sammen med andre. Om lige dele hjerteblod, om barsel og mentorer, og om, hvordan man fordeler penge og arbejde mellem sig.
“Jeg vil først og fremmest anbefale jer at arbejde sammen med andre, og dernæst anbefale jer at tale om, hvordan I tager beslutninger i jeres virksomhed”, sagde Tine efter en erkendelse af at det er komplekst – meget komplekst – at drive en virksomhed som Postyr Project. Et spørgsmål fra salen gik på, om hun ville ønske at hun kunne nøjes med musikken, og skære al “forretningsbesværet” ud, hvis hun kunne leve af det. Svaret var tydeligt nej. Tine er både sanger og forretningskvinde, og ville ikke undvære hverken det ene eller det andet.

Nedenfor kan du høre, hvordan det lyder når vokalgruppen Postyr Project performer med deres egen musik og kun egne stemmer.

 

“Alle hader reklamer, men elsker musik”

Musik virker. Og alle elsker musik. Derfor hjælper Knowtheirname brands med at lave partnerskaber med musikbranchen. Og Rasmus Hamann fortalte en levende og spændende historie om, hvordan han kontaktede den største internationale konkurrent, og fortalte at han ville lave det samme i Skandinavien og Tyskland. Og derfra fik han en vigtig samarbejdspartner og personlig relation. Det blev til en snak om hvordan man finder det rette match mellem brand og band, men også en snak om TULIP remoulade som er Rasmus’ drømmekunde – “hvis vi kan gøre remoulade sexet, så kan vi alt”.

IMG_0567

Herunder kan du se et eks. på et partnerskab som Knowtheirname har lavet mellem Vero Moda og Postyr Project:

Mindfulness, yogaretreats og konfirmationskjoler
Vores 3×3 minutes of fame er et tilbagevendende tiltag, hvor 3 medlemmer får 3 minutter til at fortælle om noget de brænder for. Det er tænkt som en mulighed for medlemmerne for at afprøve en pitch, finde nye sparringspartnere og ikke mindst for de øvrige deltagere for at blive inspireret – og denne aften var det Nadia Lunn, Mia Mulbjerg og Vibs Harkjær Møller, der modigt stillede sig frem på scenen og fortalte i 3 minutter om et projekt de hver især brænder for.

IMG_0551

Alt i alt var det en super spændende aften – og vi glæder os allerede til at se en masse skønne medlemmer igen til vores næste netværksmøde i januar 2015!

Rigtig glædelig jul!

 

1 Comment

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *